Трудове навчання — загальноосвітній предмет, який становить основу предметного наповнення освітньої галузі «Технологія».
Головна мета трудового навчання — формування технологічно грамотної особистості, підготовленої до життя і активної трудової діяльності в умовах сучасного високотехнологічного, інформаційного суспільства.
Реалізація змісту навчальної програми повинна забезпечувати розв'язання таких завдань:- формування в учнів технічного світогляду, закріплення на практиці знань про технологічну діяльність, спираючись на закони та закономірності розвитку природи, суспільства, виробництва і науки;
- формування в учнів практичних навичок творчої діяльності, творчого та критичного мислення в процесі вивчення проектної технології;
- ознайомлення учнів з місцем і роллю інформаційно-комунікаційних технологій в сучасному виробництві, повсякденному житті;
- формування культури поводження з різноманітними засобами праці;
- створення умов для професійного самовизначення, обґрунтованого вибору професії з урахуванням власних здібностей, уподобань та інтересів;
- формування в учнів культури праці, навичок раціонального ведення домашнього господарства, культури побуту, відповідальності за результати власної діяльності, комплексу особистісних якостей, потрібних людині як суб'єкту сучасного виробництва і культурного розвитку суспільства;
- виховання активної життєвої позиції, адаптивності, готовності до безперервної професійної освіти, конкурентної боротьби на ринку праці, потреби ініціативно включатися в систему нових економічних відносин, в підприємницьку діяльність;
- створення умов для реалізації особистісно-орієнтованого підходу до навчання, виховання та розвитку особистості.
У широкому розумінні праця є способом життєдіяльності виробників, але вона не обмежується лише функцією створення предметного світу задля забезпечення необхідних умов існування людини, а виступає як цілеспрямована діяльність, що також є процесом формування людини як особистості та соціальної істоти.
На заняттях у навчальних майстернях учні залучаються до безпосередньої, живої праці, яка впливає на формування їх соціальних, культурних, інтелектуальних, моральних, естетичних і психологічних рис. Культуротворчі можливості праці мають аксіологічний характер і повинні бути спрямовані на організацію навчального процесу як такі, що збігаються із природовідповідністю.
Ступінь впливу праці на формування та розвиток особистості залежить від дії конкретних умов на саму працю. Важливим є питання, як через працю відбувається вплив на формування та розвиток особистості, ураховуючи принципові відмінності будь-якої навчальної праці від інших видів людської діяльності. Пошук відповіді, на нашу думку, слід спрямувати в педагогічну сферу культури праці.
На уроках
В Пришибській ЗОШ діти активні, завзяті та енергійні. З ними легко знайти спільну мову та залучити їх до цікавої трудової діяльності.
Ось наприклад у 5-му класі дівчата та хлопці виготовили чудові гольниці у вигляді капелюхів, якими вони користуються і зараз на уроках.

Також з ними були створені різноманітні аплікації та вироби в техніці Оригамі. Та найбільше дітям сподобалося створювати органайзери, які зараз для них зручні та практичні.



Наступною темою було створення Органайзера для канцелярії, які діти із задоволенням виготовили та користуються в побуті.



Потім були виготовлені підставки під горнятко. А згодом почали працювати із бісером виготовляючи прикраси, брелки та квіти.
Немає коментарів:
Дописати коментар